12 apr. 2008

Min lördags kväll


Puh - nu har jag fixat middag och den är uppäten.
Dagens värsta moment är över.
En stor sten har lättat från mina axlar.
Men den kommer tillbaka imorgon.
Och i övermorgon.
Och dagen efter det.
Och nästan varje dag så länge jag lever.
(ibland har vi tur och blir bortbjudna på middag - alldeles för sällan dock)
Jag HATAR att laga mat.
Boring, boring, boring...
Sitter vid datorn för att kopiera alla bilder till cd-skivor.
Läser så mycket om hårddisk-krascher att jag känner att det är dags att göra lite backup.
Himla kul att kolla på gamla kort.
Bilden ovan är från 2005. Men fredagkvällarna ser likadana ut.
Jag med en inredningstidning i fejset och sambon med en starköl i handen.
Varför ändra på ett vinnande koncept?
Synd bara att sedan vi skaffade digitalkamera så har jag bara framkallat en gång.
Att se på kort i datorn är inte riktigt samma sak som på "papper".
Och tänk vad underbart det vore om alla bilder var framkallade och satt i fotoalbum där jag skrivit datum och kommentarer till alla bilder!
In my dreams...
Jag slutade sätta in kort i album när vi köpte huset -94.
Fanns helt enkelt ingen tid till sånt.
Får försöka komma ikapp när jag blir pensionär. Eller miljonär.
Vad gör ni en kväll som denna?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara jag :0) som är in och kikar ...Har inte varit hemma på hela dagen + att H har köpt en ny dator (billigt) så just nu sitter jag vid D:s dator ...Allt ska kopieras och föras över mellan datorerna och det har tagit hela dagen och är inte klart än...Det har stulat sig lite..Där rök våra matpengar....så nu får vi leva på vatten och bröd här hemma #blink"

Anonym sa...

Har E sagt ngt om kvällen här...Det var D som undrad om hon hade trevligt....Hon säger inte så mkt så man vet inte...