23 apr. 2008

Utmaning

1. Hur länge har du bloggat ungefär?

3 månader tror jag.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?

Jag tyckte det verkade askul att blogga. Jag hade hittat några lokala bloggare vilket var skoj.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

jennyk.blogg.se

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Det var väl inte så kul. Skrev för skrivandets skull liksom. Vet väl inte om de blivit bättre precis...

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

15-20 stycken

6.Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?

25% är dagboksbloggar med personer jag känner till. Övrigt är inredningsbloggar.

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
Cissibitar (länka kan jag nog inte här men ni hittar henne länkad här till höger)


8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Vickiehickietoria (henne hittar ni oxå här till höger)


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De ser det nog mest som att jag blockerar datorn! haha
Nä, de är väl positiva men de gör ju inte vågen precis...

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Tror det...

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?

Hm. Jag funderar ofta över det. Tror att jag kommer vara ganska på den nivå jag är nu.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?

Mina elever med namn eller igenkänningsrisk. Jag har tystnadsplikt. Skulle heller aldrig skriva om sånt som jag fått veta i förtroende.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?

Eeehhh. Kommentarerna är ju grädden på moset liksom....

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Något. Beror på hur personen skriver.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej inte precis.

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja, såna som utelämnar sig själv och sitt liv för mycket. Kanske har udda åsikter om saker och ting som kan sticka andra rejält i ögonen.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?

Näe, inte än. Hoppas aldrig.

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Raderade lite som jag skrivit om lathet. Kunde missförstås.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Jag vill skriva hela tiden. Fast jag borde göra annat...

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?

Jag hoppas jag fortsätter men tror kanske att jag skriver mindre frekvent. Jag hoppas att fler av mina kamrater bloggar.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Jag tror att har man ett tydligt budskap eller nisch så kan man få många anhängare. Och få ut sitt budskap och information. På gott och ont.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Att jag får skriva och tänka "blogg" om saker och ting. Ett nytt perspektiv liksom.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

Att jag kan känna igen mig i mycket och ändå lära mig om andras liv och leverne. Och att jag blir lite mer uppdaterad om vad mina kamrater har för sig i vardagen.
Inredningsbloggarna ger inspiration.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Tiindraz, Johanna, JennyK, Små hjärteting och Perlan

1 kommentar:

Anonym sa...

vad gulligt skrivet, det värmer ända in i hjärtat! stor kram

jk