16 apr. 2008

Vad ska jag ta mig till?

Nu är jag åter här med ett delikat problem:
Sambon och lilldottern drar till fjällen to-sö med ett gäng papporoch ungar.
Stordottern blir kvar hemma med mig.
Hon vägrar åka slalom. (och jag är glad att jag slipper följa med!)
VAD SKA JAG GÖRA HELA HELGEN???
Problemet är inte att jag är sysslolös utan snarare så att jag inte kan välja mellan allt jag kan sysselsätta mig med. Knivigt värre. =)

Alt 1.
Ägna helgen åt att fixa lilldotterns rum.
Först röja därinne och sedan spackla, slipa, måla och tapetsera.
+Då blir det lite närmare klart. Dottern blir glad.
-Det tar mer än hela helgen hur hårt jag än sliter. 1000 saker som ska fixas...

Alt 2.
Kanske ta en tur till IKEA på fredag och sen ordna värsta tjejfesten på lördagen och gå på 30+.
+Vore nog uppskattat om jag fixade tjejfest. Är säkert kul på 30+ oxå.
- Jag måste städa tusan INNAN och EFTER festen. Jag blir bakis och seg hela söndagen.

Alt 3.
Bara slöa och slappa hela helgen och mysa med stordottern.
Hyra film. Äta gott. Sova länge.
Kanske shoppa hela lördagen i Västerås.
+ Vore skönt. Bara ta det lugnt.
- Blir inget gjort härhemma annat än att plånboken blir tunnare.

Ja - ni fattar vad jag har att brottas med va!?
STACKARS lilla jag... =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

vulåter trevligt med tjejfest,men 30+ klarar ja mig utan. mvh favo grannen

Vickiehickietorian sa...

Vilket angenämt bekymmer!!

fixa till en tjejfest där tjejerna hjälper till att göra klart dotterns rum. vissa städar och andra lagar mat, ät drick och njuuut sen så går de som vill till hottan annars blir ni kvar och bara myyyyser!

LoWa sa...

Mimmi: Att du blivit så torr då... Kanske pissar puder till och med! *asgarvar*Läs Vickies förslag!

Vickie: Det var ett bra förslag men då känner du inte mina tjejkompisar: de är mer för att festa än städa... Får de nys om att det kan förekomma kroppsarbete så blir jag väldigt ensam på tjejfesten... Om inte du kommer då förstås! =)

Vickiehickietorian sa...

hmmm, kanske en grej att spinna vidare på... kapa shoppingnerver..kankse kan starta eget. letar efter idéer juh!

jag kommer!
du och jag och ett tapetserarbord!
fresten jacob går ju målarlinjen...
han fixar under arbetet medan vi "grundar" sen tapetserar han när vi går på starkare grejer!
det är ju gjutet!

LoWa sa...

Haha - låter skitbra ju!
Undrar om Jacob gillar idén lika bra...
Nu har jag vinkat av sambon o dottern så nu ska jag sjunka ner i soffan och tänka över mina alternativ! =)

Anonym sa...

Jag tycker oxå att alt 2 lät bra :0)......Men är inte du lite som H här hemma, att gör man det själv så vet man att det blir på rätt sätt "mitt eget sätt!....(alltså ditt om du förstår vad jag menar)Ngt kan jag alltid bidra till..slänga sopor eller ngt sådant...ngt lättare