8 apr. 2008

Vad trevligt - det snöar!
NOT trevligt...
Ingen riktigt sommar, ingen riktig vinter och NU ingen riktig vår!!
Vart är vädret på väg???
Och jag som satsar stort på ekologiska varor för att kunna få riktiga årstider igen...

Idag var vi uppe i gruvan och hade utedag med jobbet.
Knallade runt bland stenhögor och kollade ner i alla hål vi såg.
I blåsten.
Höjdpunkten var korvgrillningen!
I en vecka har vi haft en lärarkandidat i klassen.
Hon kommer från Landskrona och det hörs när hon pratar! Såklart!
En av eleverna påpekar plötsligt att "vad konstigt du pratar"...
"Ja, svarar hon, det är ju för att så pratar ALLA där jag bor.
Om du kom till oss så skulle barnen på min skola tycka att DU pratade konstigt."
Eleven grunnar några långa sekunder och sammanfattar sedan:
- "Men du är en MÄNNISKA i alla fall!?!"
Haha - då var det nära att vi skrattade så korven ramlade ut igen!!!

Min killkompis i Falun vill ha tips på nåt kul han kan göra för sina kamrater:
En nybliven singeltjej och ett trött småbarnspar. Ålder 30+ typ.
Jag föreslog chokladprovning (har jag varit på - det var kul och intressant) eller vinprovning.
Nån som har nåt annat förslag???
Det är bara att bomba på i såfall!

Over and out.

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

höghöjdsbanan i sala?! sen bjussar du på kurs i bullsnurrning?!

jasså du... är det hon som lärt dig att göra så fina bullar...
kankse ställer mig in där då

Vickiehickietorian sa...

fresten det finns en skratt kurs i dalarna som är helsjuk!

oftast är det en som vet varför man är där. så får man sätta sig i ring och så ber ledaren en att gå runt omkring de andra och leka hund... hanhund och bestämma vilka han ska kissa på.
gå runt där och lyfta på benet och låtsas kissa...

rädd för att det kan komma mera...
sjukt och kul!