15 apr. 2008

Vårrus

Jag har anmält mig till Vårruset!
Var med för första gången förra året och fick värsta kicken av at trängas med springande, joggande och lunkande damer i alla åldrar och storlekar.
Rena rama festivalstämningen!
Förra året sprang/lunkade/gick jag med några kollegor på typ 42 minuter.
(snabbast var 23 minuter om jag inte minns fel...)
I år hade jag velat kunna jogga om inte hela men mestadels i allafall.
Nu blir det ju inte så eftersom jag släpar på en stukad fot.
Helt bra är den inte än så springa blir det inte tal om...
Känns lite surt men att delta är väl huvudsaken!
(upplysningsvis så kan jag berätta att när jag skulle till arbetet första morgonen efter långa, ljuvliga, lata jullovet i morgonyran och trötthetstöcknet så tog jag ett luftsteg nerför altantrappen och hamnade snett med foten i gruset. Gjorde ont som fan och jag blev liggandes bakom släpkärran, kvidandes en stund innan jag for till jobbet. Hade så ont att jag skrek i bilen.
Men fröken Duktig jobbade på hela dagen och ja det gjorde väl inte saken bättre... Det akuta haltande höll i sig en vecka men jag känner fortfarande av foten.)
Vårruset 2009 ska jag springa runt!
Komihåg var ni läste det först!!! (och påminn mig gärna framåt februari nästa år så jag kommer ihåg att börja med löpträningen...)

Shit alltså - jag har verkligen problem med att skriva lagom långa inlägg...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland blir inläggen längre än vad man tänkt men vad gör det..kul att läsa!
Har du känt av foten i 4 månader alltså....inte kul...

Vickiehickietorian sa...

hmmm, få se om jag kommer med detta år... jag är anmäld varje år men... något skiter sig...