18 juni 2008

Allt och ingenting

Nu börjar dagarna rulla på... alldeles för fort faktiskt...
Problemet med mig är att jag gör allt och ingenting.
Missförstå mig rätt: jag ligger inte på soffan och pillar i naveln hela dagarna men jag uträttar inga stordåd heller.
Jag sköter hus, hem, ungar, min hygien (oftast), handlar, plockar, donar, städar, ringer, fixar, trixar osv osv.
Alltså gör jag mycket men det syns liksom inte...
Vem såg att jag köade på Apoteket igår en halvimme?
(jättejobbigt faktiskt)
Nån som såg att jag köpte blommor till ridskolefröken och till en kollega igår?
(är faktiskt riktigt besvärligt att välja nån fin, prisvärd blomma)
Och noterade ni att jag tog blodprov igår IGEN?
(det tar faktiskt en stund att svänga förbi där och tajma deras tider på lab)
Så har jag ju suttit i telefonkö i 30 minuter till Tele2 idag för att häva ett abonemang!
(och det var inte första gångne jag ringde dom...)
Hur många har noterat att jag bäddat rent i sängen?
(är som värsta aerobicspasset - och nu ska skiten tvättas oxå...)
Ni fattar va!?
Skulle jag däremot tapetsera lilldotterns rum eller klippa syrenhäckarna så skulle det SYNAS att jag gjort nåt.
Men jag gör ju. Hela tiden. Så gott som. Utan att det syns.
Här kommer ännu ett citat (mycket passande):

"Kvinnogöra!
Hushållsarbete är det hårdaste arbetet i världen.
Det är därför män inte ägnar sig åt det."

Edna Ferber