4 juni 2008

Sängkompisar

För andra natten i rad har jag delat säng med all rentvätt.
Vikt och lagd i högar så snyggt så.
Men snyggast vore väl om den kom in i garderoberna oxå...
Jag hatar att lägga in tvätt i garderoberna.
Får magsår bara jag tänker på eländet.
Drömmen vore att ha ett stort rum där alla i familjen har sina kläder, handdukar och sänglinne.
Idag är det deadline vad gäller inläggning i garderober.
Sambon kommer hem ikväll, och han är väl kanske inte alldeles bekväm med att all tvätt ligger på just hans sänghalva...
Ska göra det nu.
Strax.
Om en stund.
Ska bara skriva klart och sen gå på toa och sen fixa lite annat...
Är dessutom ensam hemma just nu. *ler stort*
Ska man då behöva utsättas för sånt lidandet?
Tyckte förresten det lät som om hängmattan ropade på mig!
(håller by the way på och läser boken "Bitterfitta". Den är bra på ett annorlunda, intressant sätt. )

4 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

jag vet.. ren tvätt är kul ända tills den ska in i garderoberna.

Vi håler på att bygger ut och då, DÅ ska jag få hyllor och grejer i närhet till torktumlaren.
Vika direkt från tumlaren ini hyllan!
men när det blir klart?
jaduuu. tills dess får jag vänta med att lägga in i garderoberna..

LoWa sa...

Låter underbart! Slipa bära tvätten hit o dit. Blir det nånsin klart i ett hus? Vi håller på med en toa med dusch. Den skulle vart klar när lilldottern skulle toaträna hade jag som ultimatum... Hon är 11 år nu...

Annis sa...

Men har man väl vikt den är det stort här hemma hos mig. Att lägga in den ska var och en kunna göra själv är mitt måtto, om man är över typ tio iaf. Kollade in i tonårsrummet idag, får man en chock eller? En del av kläderna är inknölade i garderoben och resten ligger utspritt lite här och var i rummet, varför vika i prydliga högar då? Ska inte kolla in där förren tidigast nästa gång jag har pms....haha....

LoWa sa...

Över tio...hm. Jag är snart 38... Här har vi oxå ett tonårsrum. Ständig klagan att hon inte har nå kläder men va tusan de ligger ju utspridda över hela golvet i allt damm...