3 juni 2008

In och ut

Ju äldre man blir desto klokare blir man. Sägs det.
En sak jag anammar mer och mer är att skita i alla måsten (i den mån det går)
och istället ägna mig åt tex. läsning.
Vad gäller böcker är jag periodare men nu satsar jag på att alltid ha en bok på gång.

IN med böcker är det som gäller.
Jag har en diger hög brevid sängen.
Och ett långt kravlöst *blinkar* sommarlov framför mig.

Och UT med skit och skrot och skräp är också nåt som jag ska anamma mer.
Tidigare så bar vi ut allt i uthuset.
Nu ska det inte ens få komma dit.
Om jag får bestämma. (troligt...)
Att rensa var svårt med/för sambon.
Det jag tyckte var skit var visst värsta grymma grejorna enligt honom.
Och det jag ville spara tyckte han var skit. Håhåjaja.
Men ett lass blev det i alla fall på släpkärran. Och fler lär det bli.
Kan avslöja en hemlis: jag bar in en och annan grej igen, i skydd av skymningen... Ssschhh...

För er som tycker släpkärran oxå ser ut som skit så kan jag inte annat än hålla med.
Lilldottern uppmärksammade det redan när hon var en sisådär 4 år:
Hon stod ute och målade med rosa väggfärg på några plankor en dag. På kul liksom.
Ett par dagar därefter uptäcker vi att det är rosa färg på släpkärran. (syns på bilden)
Vi undrar naturligtvis: VARFÖR HAR DU MÅLAT PÅ SLÄPKÄRRAN???
Och hon svarar förnuftigt: Jag tyckte den såg lite skruttig ut...

2 kommentarer:

Anonym sa...

H fick världens utbrott i telefon när jag var borta förra veckan för att det är grejer överallt i huset....Han började städa så när jagk om hem hade han städade ner bla mina sommarkläder, barnens avslutningskor, saker de använder...ner till förrådet...Så det har åkt upp igen....
Han vill ha rent och ingen pinal framme..:Hur lätt är det när man har barn...Vi är inte jämna där!!!

LoWa sa...

Blir vi nånsin jämna vi män och kvinnor??
J kan bli galen han med men han gör inget åt det. Tyvärr. Eller tur kanske? Nä har man ungar har man pinaler till tusen... Jag hade inte ens hälften så mycket grejor som mina barn har.