25 juni 2008

Mobildebut

Häromdagen ringde morsan.
Hon hade bestämt sig för att nu skulle hon köpa sig en mobil.
(för övrigt hennes första)
Vi bestämde att hon skulle komma in till stan idag så skulle jag hjälpa henne att välja ut en bra mobil.
Vad tror ni hände igår kväll 21.30?
På riks 70 mitt ute vid Dalälven?
När hon var ensam i bilen?
Jo hon får punktering!!!
Så hon fick vackert lämna bilen vid vägrenen och knalla hem till min kusin som bor i närheten.
En promenad på sisådär en timme.
Typiskt va!?
Men nu har hon köpt en mobil. Röd och fin.
Jag föreslog en "pensionärsmobil" men ånej så gammal var hon minsann inte och så dåligt ser hon inte än.
Och dessutom såg den ut som en miniräknare.
Hon ville minsann ha en mobil som såg LITE fräsig ut i alla fall.

Så nu har vi haft mobilkunskap här på kvällningen.
Det är mycket som är nytt när man aldrig ägt en mobil tidigare...

Sedan tog vi paus och skulle kolla igenom allt gammalt skit som jag ska sälja på loppis.
Det slutade med att morsan fyllde en hel kartong och tog med sig hem.
Blev inte mycket kvar att sälja... =)
Och lika bra var väl det.
Köpa är roligare än sälja!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det håller jag med om att det är...Att shoppa är en rolig och kul men dyr hobby....som min kan göra alltför ofta...
Slutar jobba om 40 min..pust!!!

Vickiehickietorian sa...

pjuuu, vilken tur att du inte skrivit om att ni har grjer ni vill bli av med...då hade jag antagligen hämtat allt. hos mig dumpar alla allt! och jag , jag kan itne göra mig av med något. fast det är bra för sen när folk flyttar isär eller hemifrån så har jag ett helt bohag de bara kan komma och hämta.
fast lite trångt kan det bli emellanåt...

Anonym sa...

Lite har vi gemensamt här...att samla saker.....Det är jag duktig på oxå...