6 juni 2008

Bitterfitta

Jag hoppas öka besöksstatstiken genom att använda obscena ord här på bloggen. NOT.
(folk söker visst på icke rumsrena ord för att hitta riktigt smaskiga bloggar - vad besvikna de lär bli när de hamnar här... Rätt åt dom förresten!)

Har läst den omtalade boken ovan.
Trodde att den skulle vara något alldeles extra.
Blev lite besviken ju mer jag närmade mig slutet, men på det stora hela så var den läsvärd och ganska intressant.
Fick både igenkänningsfaktor och nya vinklingar på manligt/kvinnligt.
I början blev blir jag hemskt uppretad på den manliga dominansen i samhället(det belystes med blåslampa), men mot slutet retade det mig att författaren liksom slätade över mycket av det hon belyst tidigare.
Men summa sumarum så är den värd att läsas i alla fall.
Det var dagens boktips!
Ninanananannah-ninanananah...
(ni minns va? Boktipset på tv med den flygande mattan och allt vad det var?!)

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

tjo!
härligt att höra att du går ut på min blogg innan frukost!!!
jodå, Julifjantan vaknar runt5,30!!!hehee not fun att all!!

Anonym sa...

kommer o lånar den sen , men med ellens rymmnings tedenser så blir det nog inte så mycke läsa av i sommar,mest springa. mvh favo granne