18 juni 2008

Tisdags

Efter det tidigare klagande, jämrande inlägget så kompenserar jag här med en solskenshistoria.
Som faktiskt är sann!
Igår var och 2 kollegor till hembjudna till läraren jag jobbat med.
Hon ska ju börja nytt jobb och då ville hon bjuda oss på lite mat.
Och det tackar jag ju inte nej till!
Solen sken på deras altan och där satt vi hela kvällen och frossade i förrätt, varmrätt (lax! Mmmmm...) och efterrätt.
Efterrätten var verkligen värd att förevigas.
Mandelsskorpa med lime/lemoncimonella (stavas hur då?) grädde.
Hur gott som helst!

Och innan vi började äta så hade vi varsitt paket på tallriken att öppna.
Rena rama nobelmiddagen liksom!
I mitt paket låg denna passande bok!
Och det är ur den jag kommer att delge er lite passande citat.
Kollegan och jag har pratat om detta med lathet, kontra arbetsnarkomani, och kommit fram till att lathet (fult ord) kan vara en tillgång i dessa stressade tider.
Eller hur!?
Och det är nåt jag är glad för numera, att jag har förmågan att koppla av och bara vara.
Men jag kan jobba oxå. Hårt. Och fort.
Det gör jag där det behövs tex på jobbet mitt och hemma om nöden (eller sambon...) kräver att huset ska målas eller fönstren kittas eller gräset klippas.
Vad gäller matlagning så behöver jag piskas riktigt ordentligt...
Men man kan ju inte vara duktig på allt! *blink blink*

En mycket fyndig bok!

4 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

jag gör ett försök.

Jag kräver att mina fönster ska kittas!!!

Hoppas

LoWa sa...

Glöm det... haha!
Men har du bara gjort det första så ska du se att det rullar på sedan. För blir ett färdigt och snyggt så ger det mersmak. Men första fönstret är ju å andra sidan det jobbigaste. Innan man får in snitsen liksom. Du får väl be Adde att piska igång dig! (ojoj detdär kan missförstås av känsliga läsare...)

Annis sa...

Jag brukar få höra av min käraste att "du kan ju inte stressa, du vet inte vad det är". Då svarar jag att jag är rätt stolt över det och tror att det är det som gör att jag inte "brinner upp eller kutar in i en vägg".

Ha en bra midsommardag!

LoWa sa...

Då är du inne på min linje! Jag stressar visserligen för mycket men däremellan så kan jag ta det VÄLDIGT lugnt! Glad midsommardag till dig med!