23 juni 2008

Superväder

Jag är så himla nöjd med vädret: sol och regn omvartannat.
Passar mig som handen i handsken just idag.
Och gärna ett par dar framöver.
Håller på och röjer i lilldotterns rum för att kunna måla och tapetsera där.
Och nu, efter 6 timmars intensivt röjningsarbete, så kan jag nästan ana alla ytskikt.
Sist blir att skruva ner hyllor, lampor och gardinstänger.
Sen är det klart för spackling och allt annat tråkigt som ska göras innan målning och tapetsering.

Tänka sig vad mycket skrot en 10-åring kan ha.
Och jag vågar inte slänga ens en promille...
Jag är rädd att hon har säkert koll på varendaste liten pinal.
Typiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får göra som jag gör "ibland"...Plocka bort det ett tag coh se om det frågas om...och sedan slänga det...men man får inte slänga det för snabbt... barnen har minnen och när man minsnt anar det så ska de ha just "den" saken...
Kolla vad klockan är när jag skriver detta :0)...

LoWa sa...

GAAH - mitt i natten!! Jag var upp på toa kl 5 o sen hopp i säng igen! Klev upp kl.10. Är uppe till 1 på nätterna... fy på mig...

Vickiehickietorian sa...

tjo, jag hörde av ett par som med jämna mellanrum plockade undan leksaker, grejer för barnen som de inte använde så mycket...
sen vid långtråkiga tider eller när de tröttnat på det andra DÅ plockades det första fram och ungarna var uberlyckliga!
sentimentala och lyckliga.. sen tror jag att de gjorde så lite då oc hdå...

LoWa sa...

Jo så gjorde jag nog lite ibland när barnen var små. Men nu liksom? Jag plockar bort playstation ett halvår så blir hon uberlycklig när jag tar fram det igen! Moooaaaha!
Nä det hon har ska antingen bort för gott eller magasineras i väntan på barnbarn(tex lego). Och måste man ha 732 studsbollar på 511 olika ställen? Och 3000 bokmärken utspridda högt o lågt?