7 juni 2008

Nationaldagen

Jaha -så var det då Nationaldagen idag!
Sicken dag dessutom! Varmt och fint!
(börjar bli en god vana detta vackra väder)
Jag inledde firandet med en tur till Coop, därefter färgade jag stordotterns hår och sedan förberedde jag inför kvällens grillning som väl fick bli dagens höjdpunkt!
Våran kamrat unge herr F kom tillsammans med sin flickvän S och höll oss sällskap.

Såhär glad är jag då jag fått smälla i mig en mumsig middag med en massa gott grillat!

Sedan skulle killarna spänna lite muskler så schacket dammades av.
Första vändan vann F.
Till sambons förtret. Han gillar inte att förlora.
Alltså blev det en vända till och då vann sambon. 1-1.
Spänningen var olidlig då en tredje rond skulle spelas!
Nu gällde det livet eller döden.
Vi tjejer fick prata med små bokstäver...
Och vinnare blev: F!!!!
GRATTIS! *fanfar*
Han kommer sova med ett leeende på läpparna!

Och såhär känner jag mig nu, så jag säger tack och godnatt kära vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska oxå lägga migo m en stund...försöker få in katterna men de vill inte .....
Hmmm...få se hur länge jag orkar hålla ögonen öppna...
Hur går det med stegen och stegräknaren????

LoWa sa...

Åt helskotta.
Använder den inte alls.
Men jag går ju förstås ett och annat steg i alla fall om dagarna...