11 juni 2008

Skolavslut

Igår gick min lilla, stora tjej ut 9:an.
Asså hallå!! Var tar tiden vägen??
Nyss började hon ju i förskoleklassen...

Solen sken (och det blåste väl nästan storm) och alla sjöng så fint i kyrkan, innan de tågade med fana till den väntande middagen med alla lärare.
Nu tar hon steget in i gymnasievärlden.
Jag hoppas hon kommer att trivas.
Hennes barndomskompis, en kille, kommer att gå i samma klass.
Känns tryggt. För mig och säkert för henne oxå.
När hon kom hem fick hon ett Thomas Sabo armband av sin mor och far.
Bra jobbat älskade E!

Efter kyrkan ilade jag till avslutningskonferens med jobbet.
Ännu ett läsår är snart till ända...

Idag slutade våra elever skolan.
Lagomt tills vi skulle ställa upp för avmarsch så öste regnet ner.
Och det var ju inte första gången det regnade på en skolavslutning...
Men vi var vid gott mod och kunde stå på en loge under tak och sjunga.
Mitt specialuppdrag (as usual) var att teckna till alla sånger och rektorns tal.
Det är alltid lite nervöst innan.
Är så lätt att man får "tecken-blackout".
Men i år gick det riktigt bra! Puh... =)
Av eleverna med föräldrar fick vi som vanligt både blommor och presenter.
Himla lyxigt att jobba inom skola!
Av min kollega fick jag en Thomas Sabo vristlänk. Kanonfin.
I 7 år har vi jobbat ihop. Nu stundar nya tider för oss båda.
Hon börjar nytt jobb 10 mil härifrån.
Jag blir kvar men byter klass. Kollegan jag får till hösten är en riktig pärla!
Ska bli kul och spännande!
Och lite pirrigt!

Imorgon är sista dagen innan sommarlovet tar vid... Ra-ta-tata-taaaaa!
Men var är solen???????????????
Gula grannen drar till Cypern med sonen på fredag.
Fan att jag inte kan haka på.
Skulle vart jag och lilldottern i såfall.
För där finns ju sol... och hav... och strand... och pool...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad annorlunda hon ser ut i mörkt hår..får titta flera ggr för attk änan igen henne...
Ja, man undrar vad tiden tar vägen..kommer du ihåg när vi satt på domusfiket med våra bebisar (hände ju ett antal ggr)...och nu är de stora...ska in i vuxenvärlden...Ja, det är nog skönt för d att ha e som stöttepelare när de börjar i skolan höst...att de har ngn de känenri gen..
Just nu så är han på hemlig resa med 9:orna och jag ska hämta honom vid skolan kl 01.00 i natt....Hoppas de har kul vad de nu gör....

LoWa sa...

Jo jag minns!! Och när vi hjälpte varann med barnen och de sov middag i samma säng! E ska nog ner till några kompisar strax. Men det blir nog lugnt. Får man hoppas...

Anonym sa...

ja dom blir stora de små, lina börjar ju sjuan i höst , det tycker mamman är jobbigt. går det inte att spola tillbaka när dom låg där på magen alldelse nyfödda o oskyldiga. mvh favo grannen

Anonym sa...

Ikväll ska d ut och slå runt uppe i skidstugan (vårat elhjulsspår) Han har cider...mer än en "blink"...så vi får väl se hur detta slutar ikväll....
Jag ska upp dit framåt tolvslaget och kolla in läget tänkte jag och det är väl inte så jätte populärt direkt...men det får han stå ut med...