5 juni 2008

Bonusledig

Idag var lilldottern och jag kompensationslediga.
Vi drog till Västerås och handlade presenter till lärare och kollegor.
Lite sommarkläder blev det oxå.
I Västerås tog de studenten idag.
Vilket jäkla liv det var!
(Salas student är riktigt städat i jämförelse)
Massor med lastbilar och traktorer som hade flaken fulla med studenter.
Och vart och ett av flaken inhyser en stereo av modell konsert.
Rutorna skallrade i butikerna.
Men skoj hade dom, de glada studenterna!
Då är det väl bara att hålla tummarna att de får tag på jobb oxå.
Inte helt lätt these days.

Här på kvällningen kom gula grannarna över och åt och drack.
Alldeles lagom trevligt.
Nu ska jag plöja slutet på "Bitterfittan".
Ledig imorgon igen! Hur skönt som helst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska iväg imorrn och göra sista rycket inför avslutningen...som vanligt är man ute i sista minuten...Varför blir det alltid så? Ja säg det......
Skönt att vara ledig!!!
Min ledighet uppfylls med j---kla fotbollen.....Idag ska jag stå bollkalle med lilla m på match här hemmea...på söndag är det den andres tur...visserligen behöver jag inte vara med så men då är det kiosken där som gäller istället...
Nej, låt mig betala en summa per termin så slipper man "görat" på sidan om.....