3 juni 2008

Lördagen

I lördags jobbade jag 3 timmar.
Vi hade öppet hus och djurens dag på skolan där jag jobbar.
Mycket lyckad dag!
Vi fick påhälsning av allt från kackerlackor till hästar.
Och en nymfparakit i sele!
Detta innebär att jag blir kompensationsledig på torsdag. Niiiiiiiice.
Direkt efter arbetet drog vi med andan i halsen till dalarna på dop.
Gossen som döptes kallas Lillstirr och Sneodor bla. så nu äntligen har han ett (eller faktiskt fyra!) riktiga namn.
Tjejen som sjöng solo gav mig rysningar.
Ståpäls som de säger där i dalarna.
Vi har hört henne förr i kyrkan, och ja hennes röst är nåt alldeles extra.
Och det blev ju bara, om möjligt, ännu bättre av att hon sjöng min favorit "Amazing grace", som våra barn haft på sina dop.

Tårtan var faktiskt hemmagjord och av sockerpasta som finns att köpa på Panduro.
Det måste jag testa! Nån gång.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg tårta! Har du sett min länk till blixman på min blogg...Titta in på hennes cup-cakes om du inte har gjort det tidigare...Har tänkt på dig många ggr för du som är så händig skulle kunna göra liknande saker tror jag.....

Anonym sa...

Jaha har varit ute o sprungit igen... skönt sörru beach 2008 here i come!!

LoWa sa...

Tiindra: Jo jag har ju berömt dig för dina cupcakes! Har kikat lite på hennes sida förut. Snyggt!
Linda H: Fan vad du springer... Förresten så sprang jag idag på ridningen. Så gott det gick. Tusan vad snabbt hästar kan trava på...

Lilla M sa...

Hej!
Ja tårtan är ju nått utöver de vanliga:)Här är Anna ritar blogg adressen: http://annaritar.blogspot.com/

och ProMarker pennorna ger glädje en inspirationslös dag!Dom bara flyterfram och skapar allt möjligt kul.

Nästa blogg är en kompis storasyrra Paula hon jobbar på Indiska som dekoratör, och va nyligen med i tidningen Rosie med stort repotage om hennes gård och inredning!Hon är grym: http://kullan-pullan.blogspot.com/

Hon har satt upp ett tält av mjukt fladdrigt tyg och har massa färgglada indiska kuddar där i, det skulle väl va nått att chocka grannarna i Sala med!

Kram Maria o hela Team stråtenbo

LoWa sa...

lilla m: Jädrar vad fina poträtt hon gör! Tänkte köpa pennorna idag men de hade inga såna här i stan. De såg ut som frågetecken på bokhandeln. Köpte du på nätet?
Kullanpullan har jag hittat till tidigare. Hennes vardagsrum ska jag "kopiera" lite. Mysigt värre!
Tack för senast! Krama hela högen från oss!

Lilla M sa...

Hej!

Märket heter Letraset och pennserien heter Pro Marker, jag har handlat mina på Matton i malmö annars har konstnärs materials butiker dom. Här finns de på internet: http://www.mattonbutiken.se/search.php?sok=Pro+marker

Det finns även papper som gör att pennorna inte "blöder" ut och suger även inte lika mycke färg som vanligt papper så pennorna räcker längre:)

måla på, vi kan ha en pro marker battle night nån kväll.

Kram M